"اثر شگفت انگیز استاپ موشن در تبلیغات تجاری"

باور کنید یا نه، استاپ موشن با قدمت ترین نوع انیمیشن سازی است که حتی با وجود گزینه‌های بسیار پیشرفته‌‌ در حوزه فیلم‌سازی، همچنان به محبوبیت آن اضافه می‌شود. وقتی این سبک دوست داشتنی و منحصر به فرد هنوز بعد از این همه سال سرپا و پرطرفدار هست، پس روشن است که اگر از آن برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید؛ چه اثر شگفت انگیزی خواهد گذاشت!

آبجکت عروسکی در استاپ موشن

آنچه در این مقاله می خوانید:

استاپ موشن چیست؟

جایگاه جهانی استاپ موشن

چرا باید در تبلیغات از استاپ موشن استفاده کرد؟

استاپ موشن چیست؟

استاپ موشن (StopMotion) یک تکنیک فیلمسازی است که در آن انیماتور اجسام را به صورت فیزیکی حرکت می‌دهد و از هر موقعیت جدید عکس می‌گیرد. هنگامی که این عکس‌ها پشت سر هم پخش می‌شوند، به نظر می‌رسد که اشیا جان گرفته‌اند و در حال حرکت هستند.

جایگاه جهانی استاپ موشن

با وجود اینکه فرآیند ساخت StopMotion زمان‌بر و دشوار است اما همچنان در کل دنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد چرا که جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبان دارد. انیمیشن‌های کلاسیک کانون پرورشی فکری، سریال پت و مت و حتی بره ناقلا همگی با استاپ موشن ساخته شده اند و هنوز بعد از سال‌ها توجه کودکان و جوانان را به خود جلب می‌کنند. استودیوهای معروفی مثل لایکا و آردمن به طور مداوم استاپ موشن‌های سینمایی و تبلیغاتی پرخرجی می‌سازند که سر و صدای زیادی در جهان به پا می‌کند.

تکنیک کات اوت استاپ موشن

چرا باید در تبلیغات از استاپ موشن استفاده کرد؟

استاپ موشن زیبایی‌های منحصر به فرد و پایان ناپذیری دارد. حس دست ساز و ارگانیک بودن در همه چیز نمایان است؛ از شخصیت و کاراکتر‌ها گرفته تا اکسسوری‌ و دکورهای صحنه؛ همین ویژگی آن را از سایر اشکال انیمیشن سازی متمایز می‌کند و به آن قوت می‌بخشد.

در استاپ موشن سازی، همه چیز را می‌توان به حرکت درآورد؛ بله درست شنیده اید همه چیز! خمیر، غذا، پلاستیک، کاغذ، عروسک‌های ساخته شده و حتی انسان! تقریباً هر شی بی‌جان و جان‌داری را می‌توان انیمیت کرد. این امکان، برای تبلیغ محصولات فیزیکی عالی است؛ زیرا می‌توانید آنها را زنده کنید و محصول واقعی را به روشی کاربردی و در عین حال خلاق به مخاطب خود نشان دهید.

با این روش شما از محصولات خود می‌خواهید تا داستان خودشان را بدون درگیر کردن بازیگر روایت کنند. هر کسی می‌تواند از یک ساک در حال حمل توسط بازیگر فیلم بگیرد؛ اما اگر آن ساک خودش حرکت کند علاوه بر جذابیت بیشتر محتوا، تمرکز به صورت کامل بر روی ساک (محصول) قرار خواهد گرفت و از پرت شدن حواس مخاطب به بازیگر و ظاهر آن پیشگیری خواهد شد.

ایده پردازی برای سناریوی استاپ موشن می‌تواند یک فرآیند بسیار تخیلی باشد. وقتی تکنیک را درک کنید، متوجه می‌شوید که چقدر دستتان برای ایده‌پردازی و خلق موقعیت باز است.

کلیپ‌های استاپ موشن با جذابیت بی‌نظیر خود مخاطب را مسحور می‌کنند. این تکنیک در چشم و ذهن مخاطب متفاوت از سایر اشکال ویدیویی ظاهر می‌شود و شاید این همان مزیتی باشد که برای متمایز شدن از سایر رقبا به آن نیاز دارید!

تکنیک لگو در استاپ موشن

معمولاً تبلیغ‌کنندگان از استاپ موشن برای بیان یک داستان کوتاه استفاده می‌کنند. کلیپ های کوتاهی که مخاطب دوست دارد چندبار آن را تکرار کند و دوباره ببیند. اگر می‌خواهید بینندگان تمام محتوای تبلیغاتی را بدون پلک زدن و تا انتها تماشا کنند، سفارش یک استاپ موشن، شما را تا حد زیادی به هدف نزدیک خواهد کرد!

علاوه بر موارد گفته شده، ویدیوهای کوتاه داستانی بینندگان را بهتر و بیشتر با جزییات برند و محصول شما آشنا می‌کنند؛ این برای کسب و کار شما عالی است! زیرا این آگاهی و شناخت باعث ایجاد حس اعتماد و در نتیجه ترغیب برای خرید محصول یا خدمات شما خواهد شد.

موفقیت در تولید استاپ موشن‌های تبلیغاتی نیازمند یک تیم خلاق، خوش‌فکر و با تجربه است تا ضمن نیازسنجی صحیح از هدف شما، پروژه رو با یک سناریو مناسب تدوین و اجرا کند.

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

مطالب مرتبط

ما معتقدیم که زبان هنر موثرترین ابزار ارتباط است!