"محتوای اینترنتی"

در واقع محتوا پول رایج در دنیای اینترنت است که صدها نوع از آن وجود دارد و برندها می توانند برای جذب مخاطب، دستیابی به بازارهای هدف، ایجاد ارزش های هدفمند برای مخاطبان و ترسیم چشم اندازهای جذاب، روی تولید آن تمرکز کنند.
با وجود انواع مختلف محتوا، انتخاب نوع محتوا برای برند ها دشوار است.
بنابراین با “استودیو هنری نقطه طلایی” همراه باشید تا پنج محتوای اینترنتی برتر را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنیم. در نهایت این شمایید که تصمیم می گیرید از کدام محتوا برای برندینگ و جذب مخاطب خود استفاده کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

وبلاگ

بهترین روش های وبلاگ نویسی

کتابهای الکترونیکی

اینفوگرافیک ها

فیلم

پادکست های صوتی

بهترین گزینه برای محتوای با کیفیت

وبلاگ

از زمان ایجاد اینترنت، وبلاگ نویسی وجود داشته است. اما تولید این محتوا در طی سال های گذشته پیچیده تر شده است.
وبلاگ های امروز با هدف ارائه مطالب آموزشی، ارزیابی و مقایسه بین محصولات و کمک به ارتقا سطح آگاهی مخاطبان تولید می شود.
در تولید محتوای اینترنتی وبلاگی باید به نیاز مخاطبین و اتفاقات خبرساز روز آگاه باشید تا بتوانید از این طریق علاوه بر ارائه مطلبی کارآمد، حس اعتماد و تعامل دو طرفه و مثبتی نیز بین برند خود و مخاطبینتان ایجاد کنید.
از دیگر مزایای وبلاگ ها می توان به انتشار آسان، قابلیت اشتراک بالا و کشف راحت توسط موتورهای جستجو گر اشاره کرد.

بهترین روش های وبلاگ نویسی

اگر وبلاگی از خود ندارید، می توانید از سرویس هایی مانند WordPress ، Tumblr ، Medium و Blogger استفاده کنید.
در وبلاگ نویسی، باید نسبت به نظم، تعهد داشته باشید و سعی کنید هر دور روز یکبار پست هایتان را به روز کنید. شما باید در هر پست، وبلاگ ها را به یکدیگر و به مطالب دیگر پیوند دهید تا به کمک ارائه مطالب صحیح و کاربردی، ضمن افزایش بازدید مقاله ها و پست ها، اعتماد مخاطب را نیز نسبت به خودتان افزایش دهید.

کتابهای الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی محتوای حجیمی هستند که غالباً به صورت PDF ، HTML و EPUB در دسترس قرار می گیرند. این نوع محتوای اینترنتی به شما در به اشتراک گذاشتن دانش، آگاهی و تخصصتتان کمک می کند.

اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها از محبوب ترین انواع محتوایی هستند که می توانید ایجاد کنید. دلیل محبوبیت آن ها، نوع طراحی و جذابیت بصری آنها است؛ بشکلی که مخاطب در یک نگاه مختصر به اطلاعات مهمی از قبیل آمار، نتایج تحقیقات و یا سیر تحول یک پدیده دست خواهد یافت.

در واقع، اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از انواع دیگر مطالب در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. بنابراین می توانند در ساخت یک لینک و همچنین افزایش مخاطبان به شما کمک کنند.
بهترین روش تولید اینفوگرافیک، پیاده سازی اصول هنری در آنها است.
موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام طراحی از آنها آگاه باشید؛ چرا که شناخت چگونگی استفاده از فضای سفید، رنگ های جذاب، استفاده از فونت های خوانا و بکارگیری المان های مرتبط نقش مهمی در موفقیت اینفوگرافیک ها دارد.

فیلم

منظور از فیلم در اینجا، تمام قالب های ویدیویی از قبیل ویدیو رئال، تیزر، موشن گرافیک، موشن ویدیو و استاپ موشن است.
فیلم یک فرمت بسیار موفق از انواع مختلف محتوای اینترنتی است. برای اثبات این جمله، فقط کافی است گشت و گذار خودتان را به عنوان یک مخاطب اینستاگرامی در چند ساعت گذشته بررسی کنید. برای تماشای کدام محتوا وقت بیشتری صرف کرده اید؟!
طبق آمار، 96 درصد از مصرف کنندگان، فیلم های تبلیغاتی را عاملی موثر در خرید می دانند و تقریباً 75 درصد، پس از تماشا، خرید بیشتری دارند.
هر نوع محتوای ویدئویی، به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را درگیر کنید، اشتراک خود را افزایش دهید و بازدید از وب سایت خود را بالا ببرید.
شما می تواند ویدیو ها را در قالب مصاحبه، آموزش، پشت صحنه و … تولید کنید.
به یاد داشته باشید، شما در حال ایجاد محتوا هستید، و نه تبلیغات صرف. ویدیوها را از لحاظ زمانی، بین دو تا سه دقیقه تولید کنید و پس از تهیه، در سایت هایی مانند آپارات و YouTube بارگذاری کنید تا تعداد نمایش و در نتیجه درگیری مخاطبتان بیشتر شود.

پادکست های صوتی

 

محتوای اینترنتی

در دنیای امروز صوت آنقدر مورد اهمیت قرار دارد که به تازگی فضایی صرفا به عنوان اتاق های گفتگو تحت بستر اپلیکیشن کلاب هاوس راه اندازی شده است.

پادکست های صوتی به دلیل قابلیت استفاده در شرایط هایی که حتی امکان تماشای فیلم نیز وجود ندارد، بسیار مورد اقبال مخاطبین قرار دارد. تصور کنید در حال رانندگی در مسیر پر پیچ و خم جاده جالوس هستید و همزمان می خواهید از مطلبی آموزشی بهره ببرید، فقط کافی است ضمن توجه دائم به جلو، گوشتان را به صدای پادکست در حال پخش از پلیر ماشینتان بسپارید.
یکی دیگر از مزایای تولید پادکست های صوتی، مقرون بصرفه بودن فرایند تولید آنها است.

بهترین گزینه برای محتوای با کیفیت

با توجه به مطالب مطرح شده در بالا شاید بهتر است بگوییم بهترین گزینه برای محتوای با کیفیت را باید با توجه به نوع و سلیقه و نیاز مشتریان خود انتخاب کنید. شما نمی توانید برای تمام مشتریانتان نسخه یکسان پیچید. نوع مخاطب و نوع کالا یا خدماتی که به آنها عرضه می کنید می تواند تعیین کننده بهترین نوع محتوا باشد. شاید شما مشتریان متفاوتی داشته باشید، در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم در تهیه محتوا خلاق و متنوع عمل کنید.

مطالب مرتبط

ما معتقدیم که زبان هنر موثرترین ابزار ارتباط است!